Cценарий внеклассного мероприятия по англ.языку. Сценарий внеклассного мероприятия "путешествие по великобритании" Сценарий внеклассного мероприятия по английскому с презентацией

Внеклассное мероприятие по английскому языку ""Intellectual show: How to Understand These Mystifying Americans?"" Мероприятие предназначено для учащихся 10-11 классов

(УМК В.П.Кузовлева и др. “English-10-11”) для проверки знаний по изученным темам и общего уровня развития по различным предметам. В викторине принимают участие 2 команды. Количество правильных ответов соответствует количеству баллов. Выигрывает команда, набравшая наибольшее количество баллов. Перед викториной целесообразно показать презентацию по теме «США». Викторину можно провести как итоговое мероприятие, а также во время проведения недели английского языка.

Тема: The USA

Форма проведения: викторина.

Цели:

Воспитание уважительного отношения к стране изучаемого языка; - расширение кругозора;

Стимулирование интереса учащихся к изучению английского языка.

Задачи:

Развивать умение воспринимать информацию на слух;

Совершенствовать умение отвечать на вопросы.

Оборудование:

Иллюстрации, стенгазеты по теме «США»;

Карта, флаг США;

Компьютерная презентация.

Ведущий : Hello, everybody! We are happy to greet you in our assembly hall. Today we are going to have a very interesting intellectual show connected with the elements of history, geography and culture of the USA.

Ведущий : -You know that"s it"s a highly find a person who doesn"t know who discovered the United States of America. Yes, Christopher Columbus discovered America in 1492.Do you know about the history of this wonderful country? I offer you to see a presentation about history of discovering the USA. It was made by the pupil of the 11 B form……

(показ презентации об истории Америки)

Ведущий : Thanks a lot to Helen for this interesting and useful information.

There are a lot of important days for every American. So they have one day in November when all Americans stay at home with their families and eat a big dinner .Can you guess what day do I mean? (Thanksgiving Day)

Ведущий : -You are right. They give thanks for many good things in their lives. Special dinner on this day is called feast. Turkey with stuffing is the main dish. It is served with mashed potatoes, cranberries and pumpkin pie. Apple cider is the drink of the day. Football is the most popular game on this day. For many schools, the Thanksgiving Day game is the most important one of the year. Stores, classrooms, and homes are decorated with turkeys, pilgrims, Indians, wreaths of dried flowers and vegetables. Horns of plenty are also very popular. Charitable organizations serve dinner to needy people. They also send baskets of food to elderly and sick. And now we are going to show you a scene about the history of Thanksgiving Day performed by pupils of the 9 G form.

(Начинается спектакль. Действующие лица – учащиеся 9г).

"THE ORIGIN OF THANKSGIVING"

Characters: Story-teller, the Pilgrims, Indians.

Story-teller: On September 16,1620 the Pilgrims sailed from Plymouth, England. The ship was called the Mayflower, they landed at Plymouth Rock, in Massachusetts, on December 26,1620.

The 1st Pilgrim: Oh, I see a land! Look!

All Pilgrims: Land! Hurrah! Land!

The 2nd Pilgrim: Look! There are people there. They welcome us.

The Indian Leader: Welcome to our land! Who are you? Where are you from?

The 1st Pilgrim: We are Pilgrims. We are from England. We have come for new lives. And who are you? The Indian Leader: We are Indians. We have been living here for a long time. You may stay here and live on our land.

Pilgrims: Thank you very much!

Story-teller: The first winter was a terrible time. The Pilgrims were hungry, sick and cold. Many people died. Then the Native Americans, the Indians, helped the Pilgrims.

The 3rd Pilgrims: We have nothing to eat. Many people have died and many are sick. What shall we do? (Появляются индейцы с корзинками еды).

The 1st Indian: Hello! We have brought food to you: bread, vegetables, fruit, corn, and other things.

The 3rd Pilgrim: Oh! Thank you very much! You have saved our lives! We"ll never forget you!

Story-teller: Spring came. Indians taught the Pilgrims to plant corn, to build houses, to hunt, to fish. In other words - how to survive in America.

( Индейцы показывают пилигримам , как выращивать кукурузу , строить дома , ловить рыбу , охотиться ).

The 2nd Indian: We"ll teach you how to plant corn, build houses, hunt and fish. Our land is very rich.

The 4th Pilgrim: Thanks! We"ll pray for you! We"ll be good pupils.

Story-teller: The crops did well, and in the fall (autumn) of 1621 the Pilgrims had a great harvest. They were very thankful and decided to celebrate with a feast. The Pilgrims invited the Indian friends to share this Thanksgiving feast.

The 2nd Pilgrim: Welcome to our Thanksgiving feast! We are grateful to you for many things. But the main is: you helped us when we suffered greatly. And we " l l never forget those days !

(Индейцы и пилигримы садятся за праздничный стол.На столе: индейка (муляж), клюква, фрукты, кукуруза, пирог и др. Вождь индейцев произносит здравицу в честь пилигримов).

TheIndianLeader :

Heap high the board with plenteous cheer ,

And gather to the feast,

And toast the sturdy Pilgrim band

Whose courage never ceased .

(Ставьте на столы обильное угощение и собирайтесь на праздник, Поднимем тост за стойких пилигримов, чьё мужество никогда не иссякнет).

The 1st Pilgrim: Thanks a lot! Now let"s have a fun! Let"s recite poems and sing songs.

The 4 th Pilgrim :

(Это стихотворение могут рассказывать несколько пилигримов)

PILGRIM CHILDREN

Pilgrim children had little time to play.

The first child chopped lots of wood.

The second child helped make the family"s food.

The third helped keep the horses fed.

The fourth child made a mattress for his bed.

The fifth child made soap and candle.

The sixth child turned a meat-roasting handle.

Pilgrim children worked hard all day.

Pilgrim children hat little time to play.

The 3rd Pilgrim:

FIVE PLUMP TURKEYS

This plump turkey spread his tail like a fan.

This plump turkey, away he ran.

This plump turkey flew up in a tree.

This plump turkey gobbled at me.

This plump turkey said, "I"ll leave right away.

So the cook can"t find me on Thanksgiving Day".

Indians: And now let"s sing an Indian song. While singing use pantomime to show the actions in this active song

This is the way we beat our drum, Beat our drum, beat our drum, This is the way we beat our drum, We are the Wampanoag. (Continue with these verses: plant our corn, grind our corn, hunt for food, wash our clothes).

Story-teller: Thanksgiving was proclaimed a national day of observance by Congress of the United States in 1941. Today, Thanksgiving is the unofficial beginning of the Christmas season and in many cities Thanksgiving marks the arrival of Santa Claus.

THE END

Ведущий : Thanks a lot to our actors for amazing performance. And our show must go on. Now it"s time to start our intellectual competition between humanitarian and mathematical departments. Are you ready? I believe that you have good knowledge of English ,so it will not be difficult for you to answer our questions today

Ведущий : - And firstly let me introduce our jury. The main judge today is Larisa Petrovna ,an English teacher from school № 12 and our favourite English teachers……

Ведущий : - And now our participants. We are happy to see you here. Every team has chosen a leader.Theleader must introduce his team. Sayme, please, the name and motto of your team.

.( Капитаны команд представляют свою команду :

Our team is…. . Our motto is ….. .)

Thank yo и . I see that you are ready to move, so we start out battle just now. Good luck!

Ведущий : -The competition consists of several tasks. The first task is to answer the questions about the USA. If you give the right reply your team will get 1 point. If you are wrong your rivals can answer the same question and get 1 more point for their team. Dear audience keep a silence , please.

( видеовопросы, ведуший читает вопросы для каждой команды)

Ведущий : -You were very active, thank you for your job! The next task will be for our leaders. Now come to me, please.(выходяткапитаны ). I"ll give the sheet of paper with a funny tongue twister. You must read a tongue twister as quickly as possible, so you need time to train in saying it.

Ведущий : -And we will have a rest at this time. Do you like to rest? And I like to have a rest too. So we will listen to a song performed by the pupil of the 11 V form

..( исполняет песню ).

Ведущий : - What a nice singing! I got a great pleasure! And you? Thanks a lot to Lera!

Let"s begin the second task of our competition between the captains of the teams. You can get 5 points for the best reciting.

( читают скороговорки )

You are welcome.

1. Betty Botter bought some butter but, said she, the butter"s bitter.

If I put it in my batter, it will make my batter bitter.

But a bit of better butter will make my bitter batter better.

So she bought some better butter, better than the bitter butter,

put it in her bitter batter, made her bitter batter better.

So"t was better Betty Botter bought some better butter.

My mother"s making me marry Mary Mac.

Will I always be so Merry when Mary"s taking care of me?

Will I always be so merry when I marry Mary Mac?

Ведущий :You can take your seats. It was exciting to listen to your pronunciation of these tongue twisters.

What people are outstanding to your opinion?

Ведущий : -I think this word means unusual, above average level. Outstanding people can be sportsmen, politicians, artists, military men etc. They were devoted to their country and their aim, had strong wills, were very clever, hard-working and industrious.

Ведущий : -Do you think that the lives of outstanding people are full of happiness and joy?

Ведущий : -No, I do not think so. Their lives are usually tragic and full of struggle. They are not like other people that are why they suffer from envy, jealousy and misunderstanding.

Ведущий : -Do you want to be famous in your future?

Ведущий : -On the one hand, I want to be famous because I want my parents and my country to be proud of me. On the other hand, being an outstanding person is a great responsibility and it is very difficult. So, I do not really know if I want to be famous.

Ведущий : -I think you have a lot of time to decide. The USA has a lot of outstanding people in different fields: science, music, art, literature, policy.

Ведущий : -I suppose you know their names very well. So I offer to you to guess and describe some famous people of the USA. Pay attention to the screen. You see some photos, remember their names and say what they famous for are. You have 1 minute to remember and then we"ll check your replies. Уou will get 1 point for every right answer.

(на экране фото некоторых американских знаменитостей, отгадать,кто они и чем они знамениты)

Well-done! Thank you!

Ведущий : -It"s time to see a modern American dance performed by pupils of the 10G form.

(танец «Американо» исполняют девочки 10 г)

Thanks a lot. We enjoyed your dancing very much. It was a fiery dance.

Ведущий : - I think it"s time to add some cheer to the atmosphere. Do you remember that Americans have a lot of important days in their lives? As you know every holiday has its own traditions and customs. The population of the USA is made of people of different nationalities. Centuries ago they brought with them their native celebrations. The number of holidays is different in different states .But the most important are celebrated throughout the USA.

Ведущий : - To remember these holidays let"s guess a crossword puzzle. I’ll give you the sheets of paper with task. You will have 3 minutes to complete it. You can get 5 points for the proper job. … Give me your papers; our jury will check your replies.

Ведущий : - You worked hard, but every holiday can"t be without music. We offer to sing a song «Listen to my heart» performed by sisters КУЗЬМЕНКО …Your applauds please.

( песня «Listen to my heart»)

Ведущий : I know that every pupil like to do his homework. And I know that you got a home task for our party too. You prepared 4 questions about the USA. You will ask your rivals and they will have 30 seconds to think it over. Then another team will ask their question. Every right reply can give 1 more point. Let"s start. ….Thank you for great battle.

Ведущий : - English is widespread nowadays, it’s not a secret. But people in Britain and people in the USA have a lot of differences in saying the words. You can hear such expressions as British English and American English. British English is the form of English used in the United Kingdom. It includes all English dialects used within the United Kingdom. American English is the form of English used in the United States. It includes all English dialects used within the United States.

So, our last task is to match American and British variants. Pay attention to the screen. You have 2 minutes to write pairs of words on the papers. … Give me your papers and let"s see the right replies on the screen.

Ведущий : While our jury is busy we have a fantastic unique chance to meet a famous American jazz singer at our party- Louse Armstrong. Mr. Armstrong we are waiting for you. Come in, please. Welcome to us. Everybody knows this song, so you can sing altogether.

(песня» let my people go » исполняет ученик загримированный под Армстронга)

Thank you. It was unforgettable.

How did you like our intellectual show?...

Ведущий : -Yes, I agree with you. Our performance was successful and useful. We learnt a lot of interesting facts about Americans, their life and culture. ""America! Who has seen you once, will never forget ” J. London.

Ведущий : -Our jury is ready to say the results of our intellectual show Larisa Petrovna,please,announce the results of competition…..-Now our show has come to a close. Thank you everybody. Good bye to all of you.

Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №17»

HELLO ENGLISH

(Внеклассное мероприятие во 2-10 классах, в рамках

декады английского языка)

Учитель: Хуцинова М.М.

C1: Good afternoon our dear guests. We are glad to see you very much. Today is a very special day – we are going to Wonderland. As you know any trip to any country is connected with getting acquaintance to its language, culture and history. You have just seen the rising stars of Wonderland and they welcomed you to our country. Do you want to see what is going on here? Let s know .

Выходят ученики 2-го класса

1) Я уже учу английский,

Этим я уже горжусь.

И сегодня всем, что знаю

Я с друзьями поделюсь.

Бабушку зову я Grany ,

Маму- Mummy

Папу- Dad

Брата называю- Brother

Он доволен -He is glad!

2) Прибежала кукла- doll

Отобрали мячик- ball

Кто забрал?

Мальчишки- boys

Унесли игрушки- toys

Вмиг найду я забияк

Все верните !

Bring them back!

3) B друг я вижу

Мышка- mouse

Забежала в домик – house

Увидала кошку- cat

И нырнула в шапку- hat

4) Я хочу вам рассказать

Как животных называть

Ослик по-английски – donkey

Обезьянка в рифму- monkey

Кошка – cat

Собака- dog

А лягушка просто- frog

C1: As Farida has told us about the animals of Wonderland, will we go to the zoo?

( Выходят ученики 2-ого класса в шапочках животных)

1)

I am a dog.

I am clever, strong and quick.

My name is Spot.

His name is Nick.

I am nice. I am gay.

We play together every day.

2)

Look up there

And you will see

The monkeys swinging

From the tree

I like the way

They jump and flee

Now,do they want

Some nuts frome me?

3)

Once I saw a litlle bird

Come hop hop hop hop

I cried to bird

Will you stop stop stop

4)

The litlee green frog

Jumps on a log,

Takes off its cloak

And begins to cloak

5)

I am a lion R-R-R

My name is Clied

My jaws are fig and wide

6)

I am a little pussy

And my coat is grey

I live with my friend

And we like to play

C1: The animals which can speak? It is very interesting. How clever you are! Oh look straight on course. There is a bay of surprises there. Let’s go. Perhaps there will be something interesting for us? Do you like surprises?

Песня .Яхтонигова Камилла

C1: How wonderful it is! Thank you very much. I can see one strange little house far away. Is it three bear’s house?

Сказка “ Three bears ” 3-ий и 2-ой класс. .

Characters:

Father Bear

Mother Bear

Baby Bear

A Little Girl

I сцена

(Три медведя сидят за столом, они собираются есть кашу.)

Mother Bear: “Take your plate, Father!”

Father Bear: “Thank you, dear!”

Mother Bear: “Take your little plate, Baby Bear!”

Baby Bear: “Thank you, Mummy dear… Mother, it is too hot!”

Father Bear: “Then let us go for a walk.”

(Медведи выходят из комнаты)

II сцена

(Заходит маленькая девочка и оглядывается по сторонам.)

A Little Girl: “Whose room can it be? (Смотрит на стол.) I am hungry . (Садится за стол и пробует кашу. Дальше пересаживается с места на место.) Oh, this porridge is too hot for me!... Oh, this porridge is too cold for me!... This porridge is just right for me.

(Слышен приближающийся топот медведей. Девочка прячется за маленькую кроватку.)

III сцена

(Медведи входят в комнату и садятся на свои места)

Father Bear: “My plate is not full!”

Mother Bear: “My plate is not full either!”

Baby Bear: “And my plate is empty. (Оглядывается по сторонам)

Oh, and who is this? A little girl!”

Father Bear: “Let us catch her up!”

Mother Bear: “Let us eat her up!”

Baby Bear: “Yes, yes, let us eat her up!”

Little Girl: “No, you won’t.” (Девочка убегает)

(Медведи пытаются поймать её, но спотыкаются и падают)

Mother Bear: “It is your fault, Father! You fell and I fell, too!”

Baby Bear: “And I fell because you fell!”

All together ( качая головой ): “And the Little Girl has run away. Oh! Oh! Oh!”

The End

C1: And now let’s look in the windows of the Music Theatre of Wonderland. Who is singing there?

Песня Яхтонигова Камилла

C1: That’s great! Look! Is it the Snow White in the forest? And where are the dwarfs?

Сказка “ The Snow White and 7 dwarfs”

Сценарий спектакля «Белоснежка и семь гномов»

На сцене стол и два стула. Сбоку стенд с изображением замка.

Выходит рассказчик .

Story-teller: Once upon a time, in a faraway land there lived a pretty girl. Her name was

Snow White. Her father, the king, married again, and his new wife hated the girl a lot.

The stepmother thought that she was the most beautiful woman in the kingdom and always

asked her magical mirror about it.


    Музыка. Выходит Белоснежка. Она ставит чайник и чашки на стол, затем


начинает подметать пол. Останавливается, вытирает пот со лба.

Snow White: Oh, I am so unhappy. My stepmother hates me. My father has forgotten m е Perhaps some day a prince will come and take me away from the palace!

(садится в углу на стул, вышивает)


    Грозная музыка. Входит мачеха. Садится за стол, берет в руки зеркало, смотрится


в него. Белоснежка вскакивает, наливает мачехе чай, подает, кланяется, садится

опять в уголок на стул и продолжает вышивать.

Stepmother: Oh, how happy I am! I have married the king and I am the queen now. How beautiful I am! Mirror, mirror on the wall, who is the fairest of us all?

Mirror ( голос за кадром ): You are very beautiful, but Snow White is more beautiful.

Stepmother ( зло ): Dirty glass! I’ll break you into pieces! Oh, Snow White, how I hate you!

( Белоснежка от испуга вскакивает , роняет вышивку )

You won’t live in the palace any more! Go to the forest and let wild animals kill you!

    Грозная музыка. Мачеха уходит.

Snow White ( грустно ): What shall I do? I must go to the forest. Nobody can help me. How unhappy I am! (уходит).


    Смена декораций. Сцена в лесу. На сцене стол и лавка. На стенде рисунок домика

в лесу . Выходит рассказчик .

Story-teller: So, our Snow White left the palace and went to the forest. She was very, very unhappy. There was dark and cold in the forest. Snow White got frightened very much.

Suddenly she saw a small house. Seven dwarfs lived there.

Snow White: Oh, how it is dark here and nobody around! What shall I do? Where shall I

sleep when night comes? ( видит домик ) Oh, what a nice little cottage! It looks like a toy.

Who lives there? ( стучит в дверь ) Is anybody here? May I come in? (заходит ) Oh, dust everywhere! The plates are dirty. I must clean everything here. (музыка. Белоснежка протирает посуду на столе, подметает пол) I’m so tired! I’ll just lie down on this little bed (ложится на лавку , засыпает )

    Музыка. Входят гномы.

1 гном ( настороженно ): Hush! There’s somebody in here!

2 гном ( испуганно ): It’s a burglar!

3 гном ( подбегая к столу и разглядывая тарелки ): But nothing is missing!

4 гном : May be it’s a monster?

( все гномы ахают хором от испуга )

5 гном : I’m afraid of it!

6 гном : But we must know who is there!

7 гном : Look! Look! It’s a girl! She is sleeping.

( гномы обступают спящую Белоснежку , рассматривают ее )

1 гном : How beautiful she is!

2 гном : Her face is white as snow.

3 гном : Wak е up, wake up, please! (трясет ее за плечо)

Snow White: (просыпается, потягивается, видит гномов) Изумленно: Oh, my! You are dwarfs!

гномы хором : And who are you?

Snow White: I’m Snow White. May I stay here? I can keep the house for you. I can do many things. I can cook tasty food, bake bread and clean the house.

Гномы ( хором , радостно хлопая в ладоши ): Tasty food!

4 гном : You are a very good girl! You can stay with us!

Snow White: Thank you, dear friends! I suppose you are hungry. Would you like me to cook meat soup, fish and potatoes, tea and cookies for you?

Гномы хором : Oh, meat soup, fish and potatoes, tea and cookies!

Snow White: Your dinner will be ready soon.

5 гном : Thank you, Snow White! Now we must go to our mine.

6 гном : Be careful! Don’t let anyone in.

7 гном : Don’t open the door to anybody.

Snow White: I promise, my good friends. Good-bye and good luck!

Гномы хором: Good-bye!


    Смена декораций. Комната во дворце.


Stepmother:(заходит злая королева, садится за стол, пьет чай, глядится в зеркало):

How happy I am!

Snow White has died in the forest. (кокетливо , глядя в зеркало ): How beautiful I am! Mirror, mirror on the wall, who is the fairest of us all?

Mirror ( голос за кадром ): With the seven dwarfs still alive, the fairest in the land, Snow White.

Stepmother ( зло бросая зеркало ): Shut up, shut up, dirty glass! I know what to do. I’ll poison her myself. Where is my magical red apple? Oh, here it is! How juicy and delicious it looks.

I’ll go to the forest. I must hurry now! ( поспешно встает , накидывает плащ , берет яблоко , уходит ).


    Смена декораций. Домик в лесу, Белоснежка сидит и вышивает.

Snow White: Oh, how happy I am! My dear dwarfs will come soon.

( раздается стук в дверь ) Oh, who is there? Come in, come in, please!

( входит мачеха в плаще с капюшоном ) Oh, who are you/

Stepmother: I’m an old woman. I want to drink. Give me some water, please!

Snow White: ( наливает в чашку воды , подает мачехе ): Here you are!

Stepmother: Thank you, good girl! You are so kind! Have the apple. It is so tasty. Try it!

Snow White: Thanks a lot! (откусывает яблоко) Ah! (падает на лавку)

Stepmother (откидывая капюшон с головы, радостно): Ha-ha-ha! She is dead! (уходит)


    Музыка. Приходят гномы.

1 гном : Oh, our dear Snow White is dead!

( гномы обступают Белоснежку )

2 гном : She is too beautiful to be buried in the cold earth.

3 гном: What shall we do?

(гномы сидят грустные вокруг Белоснежки)


    Выходит автор.

Story-teller: Suddenly a prince was riding nearby. He heard the dwarfs crying and came to


    Музыка. Въезжает на «лошади» принц.

Prince: Hello, my good men! Why are you crying?

4 гном : Our dear Snow White is dead (плачет ).

5 гном : You must kiss her to wake her up!

Prince: Oh, I’m ready to do it!

(встает на одно колено, целует Белоснежке руку)

Wake up, wake up, please!

Snow White ( просыпается , потягивается ): Oh, where I am?

Prince: You are safe with me. I cannot live without you!

Snow White: Oh, my prince, I’m so happy!

6 гном : Three cheers for Snow White and her Prince!

гномы хором : Hurrah! Hurrah! Hurrah!

(все артисты выходят на край сцены)


    Выходит рассказчик.


Story-teller: Very soon Snow White and her Prince got married and lived happily for f long, long time.

C1: Do you hear the music? To my mind, one of the rising stars of Wonderland is singing.

Песня Яхтонигова Камилла

King Lear: My dear daughters, I’m very old and tired. I can’t be the King of Britain any more. I want to divide the country into three parts and give one part to each of you. And you’ll be the queens of your parts. But first you must tell me how much you love me. Then I will know which of you must get the better part.

Goneril: Dear father, I love you very much. I love you more than my beauty, more than my life. No child loves his father more than I do.

Regan: If only you knew what you mean for me. You are the dearest man in my life. I can’t imagine myself without you.

King Lear: I’m very glad to hear that. And what would you like to tell me, Cordelia?

Cordelia: I don’t understand why my sisters say they love you more than anything else. They are married. Don’t they love their husbands? You are my father, and of course, I love you. But when I marry I’ll love my husband, too.

King Lear: Oh, it’s not the right thing you’ve told me! I’m disappointed. I don’t want to have such a daughter! You’ll get nothing! Go away!

C1: Our girls are going to recite some of his wonderful sonnets and get acquainted with there Russian translations by Marshak and Pasternak.

Чтение сонет Sonnet 66:

Tired with all these, for restful death I cry;

As, to behold desert a beggar born,

And needy nothing trimm’d in jollity,

And purest faith unhappily forsworn,

And gilded honour shamefully misplaced,

And maiden virtue rudely strumpeted,

And right perfection wrongfully disgraced,

And strength by limping sway disabled,

And art made tongue- tied by authority,

And folly doctor- like controlling skill,

And simple truth miscall’d simplicity,

And captive good attending captain ill:

Tired with all these, from these would I be gone,

Save that, to die, I leave my love alone.

The translation of the sonnet by B. Pasternak:

Измучась всем, я умереть хочу.

Тоска смотреть, как мается бедняк,

И как шутя живётся богачу,

И доверять и попадать впросак,

И наблюдать, как наглость лезет в свет,

И честь девичья катится ко дну,

И знать, что ходу совершенствам нет,

И видеть мощь у немощи в плену,

И вспоминать, что мысли замкнут рот,

И разум сносит глупости хулу,

И прямодушье простотой слывёт,

И доброта прислуживает злу.

Измучась всем, не стал бы жить и дня,

Да другу трудно будет без меня.

Sonnet 91

Some glory in their birth, some in their skill,

Some in their wealth, some in their bodies’ force;

Some in their garments, though new- fangled ill;

Some in their hawks and hounds, some in their horse;

And every humour hath his adjunct pleasure

Wherein it finds a joy above the rest.

But these particulars are not my measure;

All these I better in one general best.
Thy love is better than high birth to me,
Richer than wealth, prouder than garments’ cost,

Of more delight than hawks or horses be,

And having thee, of all men’s pride I boast;
Wretched in this alone, that thou mayst take

All this away, and me most wretched make.

Кто хвалится родством своим со знатью,

Кто силой, кто блестящим галуном,

Кто кошельком, кто пряжками на платье,

Кто соколом, собакой, скакуном.

Есть у людей различные пристрастья,

Но каждому милей всего одно.

А у меня особенное счастье-

В нём остальное всё заключено.

Твоя любовь, мой друг, дороже клада,

Почётнее короны королей,

Наряднее богатого наряда,

Охоты соколиной веселей.

Ты можешь всё отнять, чем я владею,

И в этот миг я сразу обеднею.

Sonnet 130:

My mistress’ eyes are nothing like the sun;

Coral is far more red than her lips’ red;

If snow be white, why then her breasts are dun;

If hairs be wires, black wires grow on her head.

I have seen roses damask’d, red and white,

But no such roses see I in her cheeks;

And in some perfumes is there more delight

Than in the breath that from my mistress reeks.

I love to hear her speak, yet well I know

That music hath a far more pleasing sound;

I grant I never saw a goddess go;

My mistress, when she walks, treads on the ground.

And yet, by heaven, I think my love as rare

As any she belied with false compare.

The translation of the sonnet by S. Marshak:

Её глаза на звёзды не похожи,

Нельзя уста кораллами назвать,

Не белоснежна плеч открытых кожа,

И чёрной проволокой вьётся прядь.

С дамасской розой, алой или белой,

Нельзя сравнить оттенок этих щёк.

А тело пахнет так, как пахнет тело,

Не как фиалки нежной лепесток.

Ты не найдёшь в ней совершенных линий,

Особенного света на челе.

Не знаю я, как шествуют богини,

Но милая ступает по земле.

И всё ж она уступит тем едва ли,

Кого в сравненьях пышных оболгали

C1: So our trip to Wonderland is coming to an end. We hope that you have liked it. The most important thing that connects all the people of our country is our friendship. So let’s live in friendship and peace!

Песня 2- ого класса «The more we are together»

Районное мероприятие на английском языке

для учеников начальной школы

Сценарий праздника

«Весёлая школа»

Праздник подготовила и провела

учитель английского языка Шахтанова е.Ю.

Ход мероприятия

Учитель: Дорогие ребята! Я рада видеть вас на нашем празднике английского языка! Вы изучаете английский язык уже 2-й год, поэтому много научились. Сегодня мы предлагаем вам пообщаться друг с другом и познакомиться и путешествовать по английскому языку.

Сегодня мы побываем в английской школе.- “Merry school”

Учитель: А сейчас мы узнаем, что за весёлые школы на наших портретах. Кто там учиться и какие предметы и учителя там есть.

1. Ребята рассказывают в любой форме о школах, которые у них на рисунках.

Учитель : Before beginning our lesson we will speak about your mood! I have the pictures of 4 faces. There are “OK ”, “Good ”, SO -SO ”, bad ” Если у вас отличное настроение, похлопайте в ладоши, если у вас нормальное настроение постучите по парте, ну а если плохое, опустите голову.

А теперь посмотрите, пожалуйста, наше расписание в нашей весёлой школе. Запомните название предметов, повторим все вместе.

    Английский язык (English)

    Математика (Mathis)

    Рисование (Drawing)

    Физкультура (PE)

    Чтение (Reading)

Кроме уроков у нас будут переменки.

Прежде чем начнутся наши уроки, нам необходимо познакомиться друг с другом и поступить в «Весёлую школу».

Ребята, для того, что бы было уютно я предлагаю вам познакомиться друг с другом.

(Ребята представляют себя и свою команду)

Учитель : So, let’s begin! I want to tell you a poem about London, because it is a capital of Great Britain.

(звучит стихотворение о Лондоне на русском и английском языках в аудиозаписи)

(Стихотворение сопровождается компьютерной презентацией)

Ребята, вы запомнили стихотворение?

Как раньше назывался Лондон?

Почему появилось такое название?

Как называли раньше жителей Лондона? Почему?

Учитель: Первый урок, конечно же

    Английский язык, а тема нашего урока « Живой алфавит»

(Ребятам раздаются карточки с буквами алфавита.

Они должны найти свои буквы по алфавиту и встать в строй по порядку.)

Учитель: Второй урок –

    Математика - тема урока «Весёлый счёт»

(Ребята получают карточки с цифрами, они должны посчитать от 1 до 10 и обратно, потом посчитать через 1.)

Учитель: А сейчас - весёлая переменка

((ребята из 6 «А» класса поют песенку «День рождения» на английском языке)

Учитель: Третий урок

    Чтение - тема урока «весёлые загадки»

I

    Кто забрался в мой сапог

И фырчит там? (A hedgehog )

    Hedgehog, hedgehog, съешь пирог,

Там внутри сидит … (A frog ).

3. Не нужны мне бег и бокс

В уголке сидит … (A fox ).

4Опркинув на пол банки

В уголке сидит … (A monkey)

5. Утомили зебру игры

На кровати спит … (A zebra )

6. Нацепив на хобот бант,

Танцует польку … (An elephant)

7. Вот удивиться мистер Брайан:

Его пиджак надел … (A lion )/

8. Почему-то влез на шкаф

И застрял там … (A giraffe ).

    Кто осенью ложиться

А весной встаёт?. (A bear )

    Рыжий клубок

За серым – скок, поскок!! (A fox , A hear )

    Под соснами, под ёлками

Лежит мешок с иголками. (A hedgehog )

    Кто любит валяться в грязи? (A pig)

5 Кто всё время молчит? (A fish )

«В народе говорят»

    Разоделся, как (A cock)

    Быстрый, как (A horse)

    Глупый, как (A hen)

    Злой, как (A dog, a wolf)

    Проказливый, как (A cat)

    Трусливый, как (A hare)

    Колючий, как (A hedgehog)

    Большой, как (An elephant)

    Храбрый, как (A lion)

    Длинношеий, как (A giraffe)

    Полосатый, как (A zebra)

    Вертлявый, как (A monkey)

    Пушистый, как (A kitten)

    Болтливый, как (A parrot)

Учитель: А сейчас попробуем прочитать имена каждого ученика нашей школы по английски.

Переменка

(Все поют и читают стихи на английском языке)

Учитель: четвёртый урок -

    Физкультура - тема урока «Весёлая зарядка»

(Учитель читает стихотворение «Hands up …”, а ребята выполняют движения согласно стиху.)

Hands up”

Hands up!

Hands down!

Hands on hips

Sit down!

Hands on the sides

Bend left

Bend right,

One, two, three – hop!

One, two, three – top!

Stand still!

Учитель: Пятый урок -

    Рисование - тема урока «Весёлый рисунок – Цветик – семицветик»

(Ребятам предлагается нарисовать цветок, лепестки которого разным цветом. Учитель читает стихотворение, называя разные цвета, а ребята раскрашивают цветок согласно названным цветам)

I I have white,

I have red,

I have brown,

I have black.

I have grey,

I have green,

I have blue,

And I have pink.

В конце мероприятия каждый ребёнок получает грамоту за участие в различных номинациях, шарик и флажок Англии в подарок.

Для того, что б выяснить понравился ли мероприятие детям можно узнать это по картинкам, на которых изображены лица, отражающие разное настроение.

Литературно-музыкальная композиция

«Песни в борьбе за мир»

To Live Together in Peace “

Wait with all you’ve got!

Wait, when dreary yellow rains

Tell you, you should not.

Wait when snow is falling fast,

Wait when summer’s hot,

Wait when yesterdays are past,

Others are forgot.

Wait when from that far-off place,

Letters don’t arrive,

Wait, when those with whom you wait

Doubt if I’m alive.

Student 2

Wait for me, and I’ll come back!

Wait in patience yet

When they tell you off by heart

That you should forget.

Even when my dearest ones

Say that I am lost,

Even when my friends give up,

Sit and count the cost,

Drink a glass of bitter wine

To the fallen friend –

Wait! And do not drink with them!

Wait until the end!

Student 3

Wait for me and I’ll come back,

Dodging every fate!

Wait a bit of luck!” they’ll say,

Those that did not wait.

They will never understand

How amidst the strife,

By your waiting for me, dear,

You had saved my life.

How I made it, we shall know,

Only you and I.

You alone knew how to wait –

We alone know why!

Presenter 1

One of the most famous song at that time was “Katyusha”. It was heard everywhere during the war. Millions of people thought that Katuysha was a real girl, who loved a soldier and waited for the letter from him.

Presenter 2

After the war the song was spread and sung in English, Spanish and even Japanese.

Katuysha

Blossoms graces the apple trees and pear trees.
Mist upon the river floated by.
On the cliff top rising steep and high.

There she walked and there she started singing
Of the dove-grey eagle of the steppe
Of the one that she had her heart winging
Of the one whose letters she had kept.

Song of love her maiden love declaring,
Chase the sun and speed without delay.
Warmest greeting from Katusha bearing
To the border guard man far away.

May the boy his village girl remember,
May he hear her love of tenderness,
May he guard his native land forever,
And Katusha guard her love no less.

Blossoms filled the apple trees and pear trees;
Mist upon the river floated by,
Down Katusha came to gather berries
On the cliff top rising steep and high.

Presenter 2

The war went on. Our soldiers fought heroically and bravely. But when they had time for rest, they sang songs and listen to famous singers at the concerts. The most favourite song was

The Dug - Out”

The Dug Out В землянке

Бьётся в тесной печурке огонь

На поленьях смола как слеза

И поёт мне в землянке гармонь

Про улыбку твою и глаза

Про тебя мне шептали кусты

В белоснежных полях под Москвой

Я хочу, чтобы слышала ты

Как тоскует мой

I shall come to you, darling, at last

Thro’ the snow – fields that lie on the way,

Thro’ the distance between us is vast

And my death lurks but four steps away

Sing, accordion, and outface the storm,

Guide lost happiness till she returns.

My great love makes this dug – out seem warm,

And that love in my heart always burns.

Presenter 1

In September 1944, residents of the city with bouquets of roses greeted their liberators and as one of the soldiers said that while his hands can hold weapons, the roses would never be sprayed with blood. People"s memory retained the name of the soldier; it’s a friendly and melodious Russian name Alesha. With roses, he is immortalized in stone.

Alyosha

When snow falls on fields and the forest,

On fields and the forest,

When snow falls of fields and the forest,

Or rainstorms are lashing the land,

On a hill in Bulgaria Alyosha

Alyosha, Alyosha,

On a hill in Bulgaria Alyosha,

The Russian soldier lad stands.

Our hearts still go out to that soldier,

Go out to that soldier,

Our hearts still go out to that soldier

As if we still heard bullets drone.

His tunic and shoulder,

Of stone are his tunic and shoulder,

His boots, too, are carved out of stone.

How great were the soldier lads’ losses,

In our land their losses,

How great were the solders lads’ losses,

They died and their names were not known.

Alyosha, Alyosha,

But this soldier here, our Alyosha,

To all of Bulgaria is known.

The valleys and bowers,

How peaceful the valleys and bowers,

But there on the hill he must stay.

Can offer no flowers,

To girls he can offer no flowers,

But they bring him flowers each day.

As dear as the sweet breezes blowing,

The sweet breezes blowing,

As dear as the sunshine a- glowing,

Or a star in the sky bright and fair,

The city below him,

He watches the city below him,

As if he had always stood there.

Presenter 2

Songs played a very important part in people’s lives during the war. They helped to cheer everyday life and boosted the morale of the soldiers. There were all kinds of songs – patriotic, sentimental, danceable, and humorous.

Presenter 1

The late 30s and early 40s produced some of the best and most enduring war songs. Sixty years later they are still popular and continue to be played worldwide.

Presenter 2

One of such songs is “Coming in on a Wing and a Prayer” written by a famous American composer Jimmy McHugh.

Presenter 1

It came out at the end of 1942 and immediately became a huge hit on both sides of the Atlantic.

Presenter 2

In 1943 it was translated into Russian and was first sung by Leonid Utyosov. Nowadays the modern version of the song “ Бомбардировщики ” is performed by the group “Chizh & Co”

Бомбардировщики ( видеофрагмент )

Presenter 1

Our people, our soldiers hoped to put an end to the war, to win it. Little children wrote letters to soldiers to the front, wrote poems for them. Listen to such poems.

Presenter 2

1. I want to live and not to die

I want to dream and not to cry

Presenter 1

2. I want to feel the summer sun

I want to live when life is fun

Presenter 2

3. I want to stretch out friendly hands

For all the young of other lands

Presenter 1

4. I want to fly into the blue

I want to swim as fishes do

Presenter 2

5. I want to live and not to make

No atom bomb for my shining world.

Presenter 1

You all remember The Junior Eurovision Song Contest 2010. It was held at the sports complex

Presenter 2

The United Nations Children"s Fund (UNICEF) was a partner of the Junior Eurovision Song Contest 2010. Organizers of Junior Eurovision 2010 wanted to attract attention of the general public to children with special needs. Some of the tickets for rehearsals and the televised show were given away to Belarusian orphans (сироты) and children with disabilities.

Presenter 1

Dmitry Koldun represented his new hit “A Day Without War”.

A DAY WITHOUT WAR (B.Vartanyan - D.Basik)
Look into the eyes
of children orphaned by the war.
Can we sacrifice
their tears for goals we’re fighting for?
Just tell me why, one reason why
We fight to make our children cry?

Chorus:
Give me day without war,
Just a day to fight no more,
Just a day to stop it all,
Just one day to change the world.
Give me day to tell the cost
Of the lives that we have lost,
And to say we’ve had enough
Making war instead of love!

Look into the eyes
of mothers that have lost their sons,
And make them realize
the reason why we shoot the guns.
Just tell them why, one reason why
We make them see their children die?
Chorus:

Strange Dream (a poem)

I never dreamed before ;

To put an end the war.

I dreamed I saw the biggest room,

The room was full of men,

And papers they were signing said,

They’d never fight again!

And when the papers they all signed,

And million copies made,

They all joined hands and bowed their hands

And prayers began to pray.

The people in the streets below

Were dancing round and round,

And swords and guns and uniforms,

They scattered on the ground.

Last night I had the strangest dream,

I never dreamed befor e ;

I dreamed the world at last agreed

To put an end the war.

May there always Be Sunshine! (Пусть всегда будет солнце!)

1. Bright blue the sky,
Sun up on high,
That was the little boy"s picture,
He drew for you,
Wrote for you, too,
Just to make clear what he drew -
Chorus:
May there always be sunshine,
May there always be blue skies,
May there always be Mummie,
May there always be me!
2. My little friend,
Listen, my friend,
Peace is the dream of the people,
Hearts old and young
Never have done
Singing the song you have sung.
Chorus.
3.Soldier lad, stay!
Hear what we say -
War would make all of us losers.
Peace is our prize,
Millions of eyes
Anxiously gaze at the skies.
Chorus.

Presenter 2

Our fathers and grandfathers were willing to lay down their lives for the honor and freedom of our country. They were united and they defended ou r Мо therland. Let’s bow low today before all veterans of the Great Patriotic War and wish them a long a happy life.

Presenter 1

It’s a celebration that inspires us to the highest moral deeds and gives us t he opportunity once again to bow down before those who gave us freedom, the freedom to live, work, feel joy, create, and understand each other.

Glory to Victory day!

Presenter 2

Our party is over. Thank you! Good Bye!

Александрова Марианна Валериевна,

учитель английского языка,

МБОУ «ЦО №26» города Тулы

Внеклассное мероприятие во 2-ом классе

Тема: Праздник Рождества

Тип мероприятия – комбинированный.

Задачи урока:

- учебный аспект:

Формирование умения употреблять лексику по теме «Рождество» в речевых упражнениях;

Повышение мотивации учения при помощи интерактивных средств обучения;

-развивающий аспект:

Развитие творческих способностей учащихся;

-воспитательный аспект:

Воспитание чувства коллективизма, доброты;

-социокультурный аспект:

Формирование представлений о традициях страны изучаемого языка;

Обеспечение условий для коммуникативного использования английского языка.

Оборудование: Компьютер, проектор, экран, презентация, посвящённая рождеству в Англии, раздаточный материал.

Межпредметные связи : Информатика и ИКТ, литература.

Сценарий

Ведущий : Hello, boys and girls! Merry Christmas! And a Happy New Year!

Рождество – это самый любимый праздник английских детей. Отмечают его 25 декабря – за неделю до Нового года. И сегодня вы узнаете, как празднуют его дети в Англии.

Ведущий : Дети заранее готовятся к Рождеству: всем своим родственникам и друзьям посылают открытки (Christmas cards ) с пожеланиями веселого Рождества и счастливого Нового года. (Merry Christmas ! And Happy New Year !)

Ведущий: в каждом доме ставят рождественскую елку (Christmas tree ), которую украшают игрушками. Давайте и мы украсим нашу елочку елочными шарами (balls ), но для этого нужно отгадать загадки: (конкурс загадок и чтение стихотворения Агнии Барто «Дело было в январе» с заменой слова елка на английский вариант)

Ведущий: к этому празднику английские дети учат песни и стихи и поют их у Рождественской елки. Давайте и мы вспомним стишки и песенки. (После каждого рассказанного стихотворения ребята вешают игрушки на елку или снимают с елки снежинки, под которыми спрятаны шары)

Далее все вместе поют песню « S - A - N - T - A »

Ведущий: наверное, больше всего вы ждете прихода деда Мороза ( Santa Claus ) – это добрый старичок, который всегда приносит подарки ( presents ) , кладет их в чулочки, которые дети вешают у своих кроваток или над камином.

( камин слайд)

Чтобы получить свои подарки вам надо расшифровать письмо, которое прислал дед Мороз (конкурс «расшифруй письмо»).

Динамическая пауза: песня « I m a little snowman » с движениями. Давайте представим себя снеговиками, споем песню и покажем ее содержание движениями. В песне будут такие слова: I m a little snowman (снеговик). Look at me ! (Посмотри на меня!) These are my buttons : 1, 2, 3. These are my eyes and this is my nose . I wear a hat ( шляпа ) and scarf ( шарф ). Brr… It’s cold!

Ребятам предлагается разделиться на две команды и выполнить задания (подписать рисунки, выбрав правильное количество пуговиц на снеговике, дорисовать и раскрасить снеговиков) …. После ответа вешают игрушки на елку.

Ведущий: традиционно на праздник англичане едят жареную индейку и рождественский пирог. На Трафальгарской площади в Лондоне стоит Рождественская елка. В 3 часа дня по телевидению выступает королева со своей речью.

На нашем уроке звучали новые для вас слова, сейчас мы узнаем, запомнили ли вы их.

Ведущий выводит на экран картинки: дед Мороз, елка, открытка, снеговик, елочные шары и их название. Дети должны сопоставить рисунок и надпись.

Ведущий : А теперь послушаем и споем Рождественскую песню We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year.

слайды

Ребята, пока мы пели песню, пришло Рождество, и мы можем поздравить друг друга (дарят открытки) и подарить подарки.

Видео песни Jingle Bells или смотрим слайд презентации с песней во время обмена открытками.

Заключительный этап урока.

Обобщение знаний и подведение итогов.

Что нового вы узнали о праздновании Рождества в Англии?

С какими новыми словами вы познакомились?

Какую песню разучили?

Приложение

Дело было в январе (Агния Барто)


Дело было в январе,
Стояла елка (Christmas tree ) на горе,
А возле этой елки (
Christmas tree )
Бродили злые волки.

Вот как-то раз,
Ночной порой,
Когда в лесу так тихо,
Встречают волка под горой
Зайчата и зайчиха.

Кому охота в Новый год
Попасться в лапы волку!
Зайчата бросились вперед
И прыгнули на елку (Christmas tree ).

Они прижали ушки,
Повисли, как игрушки.

Десять маленьких зайчат
Висят на елке (Christmas tree ) и молчат.
Обманули волка.
Дело было в январе,-
Подумал он, что на горе
Украшенная елка (
Christmas tree ).

Английские рифмовки

1)Покупай к зиме обнову: Ранним утром выпал snow. (сноу) 2)Горка тает. Мы взамен Лучше слепим snowman. (‘сноумэн) 3)Ух, какая красота! В небе ярко светит star. (ста) 4)Зимний праздник очень близко. Скажем громко: “Merry Christmas!” (‘мери ‘крисмас) 5)К Рождеству cвязала Света Папе тёплый зимний sweater. (‘свэтэ) 6)Загляни скорее в шкаф! Там подарок – красный scarf. (скаф) 7)Время быстро пролетело! Нам пора встречать New Year! (нью йеа) 8)Как красиво, посмотри! В огоньках New Year Tree! (нью йеа три) 9)Новый год. Людской поток. Шутки. Песни. Firework. (‘фаэвёк) 10)У нас в России – Дед Мороз, А у Британцев – Father Frost. (‘фазе фрост)

Примечание

Особую радость дети получают от урока-праздника, когда ведущий одет Санта Клаусом (Дедом Морозом) или Снегурочкой. Обязательно нужно задать вопросы о датах Рождества в Англии и в России, так как не все дети это четко знают. В конце урока я подарила детям конфеты из рождественского носка, эмоции радости просто не передаваемые!

Использованные ресурсы

    www.supersimplelearning.com

    Simple Songs

Понравилась статья? Поделиться с друзьями: