Нестандартное внеклассное мероприятие по английскому языку: "Для чего я изучаю английский язык?". Внеклассный урок по английскому языку "своя игра" Открытое внеклассное мероприятие английскому языку

Подготовила:

Учитель английского языка

Балак Яна Олеговна

Цель: мотивировать учащихся изучать английский язык и правильно пользоваться им при живом общении; подвести к осознанию необходимости и важности изучения английского языка, как одного из самих распространённых языков в мире; пополнять словарный запас, тренировать в диалогической и монологической речи. Развивать логическое мышление, внимание, воображение, творческие, актёрские способности и познавательный интересю Воспитывать взаимопонимание и совершенствовать умение работать в коллективе, прививать интерес к изучению английского языка.

Тип мероприятия : внеклассное мероприятие с элементами инсценизации и использованием мультимедийных технологий

Оборудование: ширма, декорации и реквизити для инсценирования (автобус дабл-декер, Биг Бен, таблички ‘’ Police station ’’,’’ Hospital ’’,’’ Souvenir shop ’’, бейджики для экскурсовода, полисмена, доктора, кошелёк, книги, колпак для доктора, маски поросят и волка, перчатки, презентаия у PowerPoint , музыкальное оформление, мультимедийное оборудование.

Ход мероприятия

Stage 1 «At school »

( pupils of 5 th form)

*Школьный звонок

Вчитель Good morning , pupils . Sit down , please . Today we are going to speak about …

Учень I m sorry . May I sit down?

Вчитель Why are you late, Bob?

Учень I dislike English . It s boring subject . In my opinion it’s waste of time

Вчитель You are wrong. English is very useful and important. And now I’ll try to prove it you.

If you don’t know English you can faced with some funny situations. Let"s look some of them .

Stage 2 «Situations »

( pupils of 11 th form)

Учень 1 Как переводится " I don " t know " ?

Учень 2 Я не знаю.

Учень 1 Ох,никто не знает!

Evening. Hotel. Reception. The telephone is ringing

Учень 1 -

Учень 2 - Ту-ти-ту-ту-ту!

Учень 1 - Reception, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2 - Ту-ти-ту-ту-ту.

Учень 2 - Ты что? Английский не понимаешь?! Я ж тебе говорю: два чая в двести двадцять второй!

Учень 1 "Иван, переведи на английский лово «дверь»

Учень 2 "Dwear"

Учень 1 "What eto da!"

Учень 1 Ok . Let s translate some words into English : Ольга, как по-английски будет парта?

Учень 2 Desk

Учень 1 Very well . Маша, как по-английски будет окно?

Учень 3 Window .

Учень 1 Максиме, как по-английски будет подоконник?

Учень 4 - ...... Под Windows

At the Music lesson.

Учень 1 Есть только миг между прошлым и будущим, именно он называется… ( під фонограму ) .

Учень 2 Present Simple Tense.

Ukrainian tourists

The couple arrived at the resort. They move into the room.

Wife sees the mouse and starts yelling,

Учень 1 "A-a-a-a! Мышь ! Позвони администратору отеля!

Учень 2 Но я плохо говорю по-английски!

Учень 1 А я в английском полный ноль!!!

Учень 2 - H е llo .

Учень 3 -Hеllo. Re с eption, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2 -Do you know "Tom and Jerry"?

Учень 3 -Yes, I do.

Учень 2 - .

« English exam »

Учитель С ome in , please

Учень - Здрасте, какой камин? Тепло вроде бы…

Учитель - Sit down .

Учень - Чё сразу «даун»? Не успел прийти…

Учитель - Take a ticket , please

Учень - Что-что?

Учитель -Берите уже билет, Сидоров!

Учень -А какой брать?

Учитель -Да берите любой, мне всё равно

(берёт билет)

Учитель - And what is the topic?

Учень - Не понял?

Учитель - What is the topic ?

Учень - Да не ношу я никакие топики! Это женская одежда.

Учитель -Тема вашого билета «Аэропорт» Airport . Airport

Учень - Airport

Учитель - Consists of состоит из…ну что есть в аэропорте?

Учень - Ну холл

Учитель - OK . Hall. What else? Что ещё?

Учень -Ресторан

Учитель - A restaurant . A на улице?

Учень -ВПП

Учитель -Что?

Учень -Взлётно-посадочная полоса, на которой самолёт взлетейшн, а потом приземлейшн.

Учитель -Если самолёт будет так резко приземляться, то пассажиры погибнут.

- Учень А спорим не погибнут? На пятёрку

Учитель -На тройку

Учень -Ни вам, ни нам, на Четыре

Учитель -ОК

Учень -А самолёт грузовой был..

Учитель -Сидоров!

Stage 3 «Screen work »

( pupils of 11 th form)

Вчитель : And now I would like to show you some photos. Be very attentive

СЛАЙД 1 We very often we use on-line translator. But remember it’s only machine which couldn’t think

For example: Our cat gave birth to three kittens - two whites and one black.

Translation :


СЛАЙД 2 From the other side this machines can think too much

For example: Men are men and men should clean the house

But computer has another idea: Men are men and women should clean the house

СЛАЙД 3, 4 - Тell me please, how you will prepar e for the English exam.

I don’t think about it. May be I will take some extra classes.

And which teacher will help you.

I don’t know. May be I’ll find some teacher through the internet.

I can help you. I have some advertisement.

It’s the first one ( показує )and the second one ( показує )

Oh, thank you, very much. You are really good friend



СЛАЙД 5, 6, 7, Masha, I know that your family are going to Lviv next week.

Yes. It’s true.

Please, pay your attention to the road signs. Some of them can be so funny



СЛАЙД 8, 9, 10, 11

Do you like go to a restaurant?

Yes, I do.

Do you have some problems when you go to the restaurant?

No, I don’t. and what about you.

Last time I have some problems with menu!!!

What you mean?

Oh, I have some examples.

СЛАЙД 1 2

And now I would like to show you a label,

which I find on the father’s shirt.

Oh, it’s very funny!


Stage 4 “One day in London”

( pupils of 5 th form)

T. London is famous for its sightseeings. The guide-interpreter is going to make the excursion around the city. He will show and tell about the most interesting places of London.

SIGHTSEEING TOUR.

G.-I. Now, I think, you want to have a sightseeing tour around London.

Sam. With pleasure.

G.-I. Meet your guide around London.

Tom. And what places will we visit?

Guide. Oh, the most wonderful places in London, I promise. It will be unforgettable tour, believe me.

(The guide shows and tells about the most interesting places of London).

T. But something has happened . Sam can’t find his purse. That’s why he has to go to the police station where he’ll have a conversation with the policeman. Listen to it, please.

Sam. Tom, it’s a pity, but I can’t find my purse.

G.-I. We have to go to the police station.


AT THE POLICE STATION.

Sam. Good afternoon. We have a problem.

Policeman. How can I help you?

Sam. I have lost my purse.

Policeman. No problem. We’ll help you to look for it.

Sam. Thanks.

Policeman. What colour is it?

Sam. It’s black.

P. When and where did you lose it?

Sam. I think, it was when we were in Trafalgar square.

P. OK. We’ll find it. Come to us tonight.

Sam. Well. Good bye

T. Really, the day is full of surprises. Headache. Tom is not well and the doctor is ready to help him.

Tom. Oh, my head.

Sam. What has happened?

Tom. I have a bad headache.

Sam. Let’s see the doctor then.

G.-I. I’ll help you to find a good doctor.

AT THE DOCTOR.

G.-I. Hello, doctor.

Doctor. How can I help you?

G.-I. This man is a tourist. He has a bad headache.

Doctor. Do you have any other symptoms? A temperature, for example?

Tom. No.

Doctor. Then I’ll give you a pill and in 30 minutes you’ll be well.

Tom. Thank you, doctor.

T. Our travellers can’t come back home without souvenirs. It is the last place Tom and Sam visit in London.

AT THE SOUVENIR SHOP.

Tom. Hello. Can you help me to choose an interesting souvenir for my family?

Seller. What do you want?

Tom. Something which will remind me about your wonderful city.

Seller. You may take this book. There are many pictures of interesting places of London in it.

Tom. How much is it?

Seller. It costs 20 pounds.

Tom. It is very expensive.

Seller. But it is worth of it.

Tom. All right. Write out a bill. I’ll take it.

Stage 5 «Dreams»

(pupils of 11 th form)

Вчитель : Petro, if you know English and if you have a magic cap you can know what people think

Учень : Are you really?

Вчитель : Yes, I’m

(діалог ведуть Учень 3 та Учень 4)

Which question teaches repeat very often at the lessons? (Tell me why…)

The main reason why peoples looking for a job (Money, money, money…)

How teachers feel when they get a salary? (Life is good)

How teachers feel when they get a reword (I feel good)

What our headmaster think about our pupils and teachers? (We are the champions…)

Which timetable pupils like best of all? (Monday - party…)

What pupils think during the control lesson? (S.O.S…)

How our teachers will be feeling after this conference? (I need a doctor..)

What teachers think about their profession? (It’s my life…)

And what our guests think about this performance? (Show must go on…)

* (Tell me why…)

* (Money, money, money…)

* (Life is good)

* (I feel good)

* (We are the champions…)

* (Monday - party…)

* (S.O.S…)

* (I need a doctor..)

* (It’s my life…)

* (Show must go on…)

Stage 6 «Fairy tales »

( pupils of 5 th form)

Characters: Author, Mother Cat, 1 st Kitten, 2 nd Kitten, 3 rd Kitten.

SCENE

The three little kittens

Lost their mittens,

And they began to cry.

*Звучить мелодія Mi Mi Mi

1 st Kitten: Oh, Mother dear,

2 nd Kitten: We very much fear.

3 rd Kitten(crying): That we have lost our mittens!

Cat: Lost your mittens,

You naughty kittens!

Then you will have no pie. ( The Kittens run away)

The three little kittens

Found their mittens,

And they began to cry. (The Kittens run in)

Three little Kittens(together): Oh, Mother Dear,

1 st Kitten: (showing the mittens): See here,

2 nd Kitten (showing the mittens): See here,

3 rd Kitten (showing the mittens): See , we have found our mittens.

Cat: Oh, you’re good kittens!

Put on your mittens,

And you will have some pie. (Gives them pies)

But I smell a mouse close by.

(All together): We smell a mouse close by. Good- bye. (The Cat and Kittens leave the stage)

1: Well done! You all understand that family is very important for everybody

2. Now you’ll see it in a play which the pupils of the 3 rd form prepared

It is also about the family of three little Piglets.

I am Niff-Niff

I am Naff-Naff

I am Nuff - Nuff

(беруться за руки і співають пісеньку)

Pig1: I have a house of grass

Pig2: I have a stick house.

Pig3: I have a brick house.

*Who’s afraid of big bad wolf

* Мелодія Wolf

Wolf: My name is Wolf.

Niff-Niff let me come in.

Niff-Niff: Go away , bad Wolf.

Вовк стукає - будиночок падає

Wolf: Let me in Naff-Naff.

Naff-Naff: Go away, bad Wolf

Wolf: Nuff -Nuff let me in.

All : Go away

Вовк дмухає, проте даремно

*The more we are together (Діти співають)

Stage 7 «Wax museum »

( pupils of 11 th form)

Екскурсія до

музею воскових фігур + концерт

А сей час мы с вами находимся в музее воскових фигур Мадам Тюссо.Здесь много известных звёзд

1.Rihanna “Umbrella”

3.Boney M “Sunny”

4.Eagles “Hotel California”

5.No doubt “Don’t speak”

6.Status QWO “You’re in the army now”

7.Eurythmics “Sweet dreams”

8.Modern talking “Cheri Cheri lady”

9.Spice girls “Spice up your life”

10.We will rock you

Итак, мы хотели показать этим мероприятием, что английский язик-это важный предмет. Если знать английский язик, то можно:

Понимать содержание песен, стихав, сказок

Общаться с иностранцами

Путешествовать

Не попадать в смешные и неловкие ситуации

Хорошо учится

В будущем помогать своим детям

Получить современную профессию

Свободно пользоваться компьютером

Вчитель : And now what would you say

Учень : Ok . I was wrong. Now I understand that English is very useful and important.

Let"s learn English!!! Everybody come on

*Good-bye song

The end

Данное мероприятие – командный конкурс. От каждого 7 и 8 класса представлена команда, состоящая из пяти человек. Каждая команда сидит за своим столом.
На доске при помощи магнитов размещаются листы с названиями конкурсов, с обратной стороны листов указано количество баллов, присуждаемых за этот конкурс. Команды по очереди выбирают конкурсы, если конкурс – устный, то и отвечает та команда, которая выбрала этот конкурс, а остальные команды отвечают по очереди.
Жюри подводит итог после каждого конкурса и записывает результаты на доске.
Жеребьевка команд, т.е. их очередность при выборе конкурсов, проводится в устной беседе на английском языке. Ведущий задает вопросы на какую-либо тему (например, наш конкурс проводился в предверии дня Св. Валентина, и ведущий задавал вопросы об истории этого праздника, традициях, связанных с ним), та команда, которая больше и лучше отвечает, получает право первой выбирать конкурсы.
Названия конкурсов и максимум баллов, которые можно заработать в этом конкурсе:

The world of animals – 5 points
Fantastic reading – 10 points
Spaceflight – 19 or more points
Think and choose – 18 points
Will you continue – 15 points
Only questions – 10 points
Riddles – 8 points

Ход мероприятия.

I. Введение. Ведущий сообщает правила игры, представляет жюри, проводит беседу на английском языке для установления очередности команд.
II. Основная часть. Конкурсы.
III. Итог игры. Награждение команд – призеров.

Описание конкурсов.

  • Fantastic reading . Чтение скороговорок на английском языке .

1) A man of words and not of deeds is like a garden full of weeds.

Needles and pins, needles and pins, when a man marries, his trouble begins.

Peter Piper picked a peck of pickled pepper. A peck of pickled pepper Peter Piper picked.

Only ten per cent of readers felt that they were healthy or very healthy.

Six sportsmen shooting snips; seven Severn salmons swallowing shrimps.

Britain has won the European Golden Song Contest for the ninth time. The winning song is “Bells are ringing” sung by Kay King.

2) Tiny Trevor takes twenty-two and two-thirds of a second
To tie two tired tigers to two tall trees.
How long does it take Tiny Trevor
To tie ten tired tigers to ten tall trees.

Twinkle, twinkle little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.

Tommy Trot, a man of law,
Sold his bed and lay upon a straw,-
Sold the straw and slept on grass,
To buy his wife a looking glass.

If wishes were horses,
Then Beggars would ride;
If turnips were watches,
I would wear one by my side.

I cannot bear to see a bear,
Bear down upon a hare.
When bare of hair he strips the hare
Right there I cry; “Forbear!”

A shoemaker makes shoes without leather,
With four elements all together;
Fire, water, earth and air,
And every customer takes tow pair.

Дети из каждой команды вытягивают один билетик со скороговорками сначала из первого набора, затем из второго, выбирают, кто из команды читает первую, а кто вторую скороговорку. Дается 1 минута на подготовку, и дети читают. Жюри оценивает правильность произношения всех слов и скорость чтения. Максимум – 5 баллов за чтение каждой скороговорки, итого команда может получить от 2 до 10 баллов за этот конкурс.

  • The World of Animals . Конкурс диалогов о животных.

Каждая команда готовит и разыгрывает диалог, в котором бы говорилось о животных. Время на подготовку – 5 минут. Первой выступает та команда, которая выбрала этот конкурс, далее остальные по очереди. Жюри оценивает команды по 5-балльной системе.

  • Spaceflight. Аудировани е + лексический конкурс.

В этом конкурсе участники команд делятся: 2 человека выполняют задание по аудированию, остальные составляют и записывают слова, которые можно составить из букв слова spaceflight .
Команды получают по 1 баллу за каждое правильное слово, составленное из букв, за то время, пока другие слушают текст.
В аудировании задание – услышать и подставить пропущенное слово. Текст взят из учебника “New Millennium English – 5” авторов Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова и др. (Unit 12 Lesson 6 Ex.1). Текст включается в аудиозаписи. Здесь предлагается полный вариант текста, подчеркнутые слова пропущены в бланках, которые выдаются учащимся. За каждое правильно вставленное слово – 1 балл.

Text.
Dear 1) friends from Earth!
Welcome to Greenless!

A hundred years 2) ago it wasn’t Greenless. There were green forests, grass and 3) flowers on our planet. A lot of 4) birds and animals lived in the forests and mountains near 5) beautiful lakes and rivers. There were 6) a lot of fish in the seas and oceans. People liked 7) life in towns and villages.
Now the planet is lifeless. We live 8) underground . Our climate 9) changed . It’s the mystery of Greenless. We think you 10) can help us to find out its 11) mystery .
We found a very 12) old manuscript.
Listen!

People of the planet, keep it 13) clean .
Your 14) planet is your home.
Be careful: Don’t 15) litter your planet.
Don’t light 16) fires .
Don’t 17) cut down the trees.
Don’t 18) kill the animals.
We didn’t …
The 19) writing ends here. No end! No 20) answer !Why is the planet lifeless?
  • Think and choose . Подумай и подбери правильный вариант ответа.

Командам выдаются следующие бланки, которые выполняются совместно всей командой и отдаются жюри (каждый правильный ответ оценивается в 1 балл, итого – 18 баллов максимум):

Choose the right variant .

1. Goodnight!
2. What nationality is
George Bush?
3. Are they short or tall?
4. Pass my book, please.
5. Where is my bag?
6. Here’s your coffee.
7. How old is Ann?
8. Is this Tom’s dog?
9. That’s not my pen. .

A. Here you are.
B. Thank you.

C. I think so.
D. Oh, sorry.
E. Goodnight!
F. She’s eleven.
G. He’s American.
H. They’re tall.
I. It’s under the chair.

II.
1. Ted is a _______________
a) city b) surname c) first name
2. Bookshelf is a ____________________
a) piece of furniture b) place c) room
3. Italy is a _____________________
a) nationality b) country c) language
4. Bathroom is a _________________
a) country b) boy’s name c) room
5. Russian is a ___________________--
a) language b) surname c) country
6. Dinner is a _________________________
a) drink b) dish c) meal
7. Supermarket is a __________________
a) farm b) job c) shop
8. Farmer is a ___________________
a) first name b) job c) place
9. Bus stop is a _________________
a) place b) country c) sport

  • Will you continue. Продолжи мысль .

Дети вытягивают по одной карточке из трех наборов карточек, на которых записано начало предложения. Они должны через 2-3 минуты сказать свое продолжение. Жюри оценивает грамматическую и лексическую правильность предложенных мыслей, их объем, т.е. желательно, чтобы человек сказал не одну краткую фразу, а раскрыл свою мысль, пояснил ее в 4-5 предложениях. От команды выступают три человека, каждый может получить максимум 5 баллов, итого за конкурс от 3 до 15 баллов.
Наборы карточек следующие:

1.
I feel proud when ….
I feel sorry when ….
I feel wonderful when ….
I feel unhappy when ….
2.
I think friends should ….
I think teachers should ….
I think children should ….
I think parents should …….
3.
Sport is important in my life because ….
Music is important in my life because ….
Computer is important in my life because ….
Reading is important in my life because ….
  • Only Questions . Конкурс на правильное написание вопросов.

Каждая команда получает бланк и пишет вопросы, затем отдает их жюри. Конкурс оценивается в 10 баллов максимум, т.е можно получить по 2 балла за каждый правильно написанный вопрос.

Write questions .

  1. Many people learn foreign languages. (Why?)
  2. They are writing. (What?)
  3. This plane leaves for London. (When?)
  4. She wrote a lot of poems last year. (How many?)
  5. He has never been to New-York. (Where?)
  • Riddles. Загадки.

Дети должны соединить начала и концы английских загадок и написать ответы по-английски (тогда он будет оцениваться в один балл) или по-русски (в этом случае команда получит лишь 0,5 балла). Итого максимум можно получить 8 баллов за этот конкурс.

Riddles

1. It is red and white.
It tastes like mint.

2. It’s blue.
You can’t eat it.

3. It’s yellow.
You can’t touch it.

4. It’s red.
It smells beautiful.

A. It feels very hot.
You can only see it the day.

B. You find it in the garden.
It feels soft.

C. You find it in the bathroom.
You brush your teeth with it.

D. You find it in your pens.
You write with it.

Answers
1-
2-
3-
4-

«С.Ғаббасов атындағы жалпы білім беретін орта мектеп» КММ

Конспект-жоспар

Ағылшын тілі пәнінен класстан тыс ашық сабақ

"WALT DISNEY WORLD"

2-4 класс оқушыларына арналған

Ағылшын тілі пәні мұғалімі

Сарыбаева Асем Тоқтарғалиқызы

2017-2018 оқу жылы

Мақсаты :

- Тәрбиелік : Уолт Диснейдің анимациялық фильмдерінің кейіпкерлерінің мінез-құлқы туралы моральдық қасиеттерді тәрбиелеу: мейірімділік, батылдық, еңбекқорлық, адалдық, үлкенге деген құрмет, адалдық, борыш сезімі т.с.с.;

- дамытушылық : қызығушылығын дамыту, шет тілін әрі қарай оқуды ынталандыру;

- практи калық : Балаларды анимацияның классикалық туындыларына таныстыру, монологтың сөз сөйлеу дағдыларын жетілдіру, әңгіме жүргізу, ән айту

Іс-шараны өткізу түрі : 2-4 класс оқушыларына арналған мерекелік-концерт (ағылшын тілі пән апталығы аясында).

Walt Disney World!

Вступительное слово : Good morning (afternoon), pupils and guests! Today we are going to visit Magic Disney World. Have a good time!

(на сцену выходят ведущие под музыку диснеевских мультиков)

С ompere1 : l think you know the name of Walt Disney. To many people in our century his name means the world of cartoons. Disney has created a lot of short cartoons and many longer films. His name is very famous, and not only in America.

С ompere2: Walt Disney was born in Chicago on December 5, 1901. Then his family left that city in the North of America for a place in the South. When Walt Disney grew up, he began to draw pictures and create cartoons, and one day he had an idea to make a mouse the main character of the cartoons.

С ompere1: He told his wife, Lillian, about this. He saw this mouse character as a funny friendly little thing, who could speak, dance and sing and who, in fact, could live like a man. "That"s a good idea," Lillian said. "Call him Mickey".

С ompere2: So that is what Disney called him. In 1928 the audience saw Mickey Mouse on the screen for the first time. Mickey became very popular and Soon Walt Disney and Mickey Mouse were famous stars.

На сцене появляется Микки Маус.

Mickey Mouse: Hi! I"m Mickey. I am a funny friendly little thing, who can speak, dance and sing and who can live like a man. I am very popular all over the world. And I can"t live without my girlfriend, Minnie Mouse.

Выходит Мини Маус .

Minnie Mouse : Hello! I"m Minnie. I"m sweet-natured and fun-loving. My favourite hobbies are dancing, gardening, shopping, music, fashion and spending time with Mickey. (обращается к Микки )

Mickey Mouse:

I"d love to marry you

In front of Cinderella"s castle

Because my love is true

This would be no hassle

Yes you have big ears

But you have the most beautiful smile

I"ve loved you for many years

My dearest Minnie Mouse, marry me! (стоя на одном колене дарит цветы и колечко)

С ompere1: Then came other characters: Donald Duck, Pluto, and many, many more. Some of them are bright, some are not, but all of them are usually kind and friendly. Let"s look at some of Disney"s characters.

На сцену выходит хор утят . Один ученик:

Who’s got the sweetest disposition?

One guess, that’s who?

Who’d never, ever start an argument?

Who never shows a bit of temperament?

Who"s never wrong but always right?

Who"d never dream of starting a fight?

Who get stuck with all the bad luck?

No one but Donald Duck! (все вместе )

QUACK QUACK QUACK (Donald Duck)

Donald Duck he"s my little pal

QUACK QUACK QUACK

Donald Duck Daisy is his gal

QUACK QUACK QUACK

Donald Duck in his sailor suit

QUACK QUACK QUACK

Donald Duck gee I think he"s cute!

I like the way he waddles (продемонстрировать походку )

And I like to hear him talk

And when somebody makes him mad

QUACK QUACK QUACK

How he can squawk!

QUACK QUACK QUACK

Donald Duck cocky as can be

QUACK QUACK QUACK

Donald Duck here"s what he taught me

When someone knocks you down

Get right up again

Show some pluck like Donald Duck

QUACK QUACK QUACK QUACK QUACK

Compere2: Walt Disney created a lot of princesses. They are Snow White, Cinderella, Ariel, Jasmine, Pocahontas, Rapunzel and others. All girls over the world like them and dream to be a princess.

На сцене появляются принцессы:

DISNEY PRINCESSES LYRICS:

Fairy Godmother : Come, come Princesses! It"s time for the ball!

Ariel : Oh, I love a good princess ball!

Snow White : How does my hair look?

Fairy Godmother : You look like a real princess. Don"t worry!

Cinderella : Do you like my new Swarovski crystal slippers?

Everyone : Umm

Ariel : Where did you buy them?

Cinderella : My dearest prince gave them me for my birthday.

Snow White : Where is Pocahontas?

Pocahontas: Hi! I"m here.

Ariel : Hey! What are you doing here, Pocahontas? You"re not a real princess.

Pocahontas: Yes, I am! But I can paint with all of the colors of the wind.

Cinderella : So if you not a real princess you mustn"t be here.

Snow White : Stop! We may not all be Disney Princesses.

Everyone : But we"re all Disney Girls!

"Disney Girl" song begins (music AQUA "BARBIE GIRL"):

I"m a Disney girl, in Walt Disney"s world

Life with magic, it"s fantastic!

You can toss my hair, touch me everywhere

Animation, my life is Disney"s creation

I"m a pretty girl in a magical world

Life is tough, oh so rough, bein" a princess!

But I use what I"ve got, get whatever I want

Pretty men, so much fun, being naughty!

We can dance, we can play,

If we say, "It"s not for kids!"

Come on Disney, let"s get busy!

Come on Disney, let"s get busy!

Come on Disney, let"s get busy!

Aladdin: Stop! Aladdin Time! (breakdances and performs a back handspring)

Aladdin: Hey, girls! Where do you want to go now?

Everyone: We"re going to DISNEYLAND!!!

С ompere1 : It was awesome! Disney"s girls are really fantastic.

С ompere2 : And Disney"s main characters are always clever. In fact Disney has created a special animal world full of optimism and success.

С ompere1 : Disney"s stories end happily. All his films are easy and nice to watch. The audience always feels comfortable and enjoys his cartoons very much.

Hakuna Matata! What a wonderful phrase

Hakuna Matata! Ain"t no passing craze

It means no worries for the rest of your days

It"s our problem-free philosophy

Yeah. It"s our motto!

Nothing. What"s a-motto with you?

Those two words will solve all your problems

С ompere2: One day an idea came to Disney. He wanted to create a special place, a special land for children and parents to have fun together. So he built Disneyland. Disneyland - is in California near Los Angeles.

С ompere1: It is a place for children of all ages. It is also a place for their parents to return to the world of childhood because that is what happens when they spend a day at Disneyland. At Disneyland you can have a voyage on a boat, you can take a train, you can travel to the stars, take a trip to the mountains, meet all the Disney characters... or just sit in the sun and eat ice cream !

на сцене появляется Винни-Пух (поглаживая пузо)

Winnie-the-Pooh : ...ice-cream?! I like ice-cream very much. But best of all I like honey. One day I visited my friend Rabbit and this is how it was...

Winnie-the-Pooh visits his friend Rabbit.

Scene 1.

Narrator (стоит справа или слева):

Winnie-the-Pooh, or Pooh for short, is walking through the forest. He is humming proudly for himself. He has made up a little hum this morning.

Pooh (радостно ):

Стих:

Tra-la-la, tra-la-la,

Tra-la-la, tra-la-la,

Rum-tum-tiddle-um-tum,

Tiddle-iddle, tiddle-iddle,

Tiddle-iddle, tiddle-iddle,

Rum-tum-tum-tiddle-um.

(задумчиво ) What is everybody doing, I wonder?

Narrator (когда Винни-Пух подходит к норе Кролика):

Suddenly he comes to a sandy bank, and in the bank is a large hole.

Pooh (рассматривая нору ):

If I know anything about anything, that hole means Rabbit.

(немного задумавшись ) And Rabbit means company.

(радостно ) And company means food and listening to-me-humming. Rum-tum-tum-tiddle-um.

(заглядывая в нору ) Is anybody at home?

Pooh (рассуждает ):

There must be somebody there. Hello, Rabbit, isn’t that you?

Rabbit (с раздражением):

Pooh (с недоумением):

But isn’t that Rabbit’s voice?

Rabbit (ещё более раздражённо ):

I don’t think so!

Pooh (вежливо ):

Well, could you very kindly tell me where Rabbit is!

Rabbit (сердито ):

He has gone to see his friend Pooh Bear, who is a great friend of his.

Pooh (c удивлением и радостью):

Rabbit (всё ещё сердито ):

What sort of me?

Pooh (громко ):

Rabbit (сердито ):

Pooh (уверенно ):

Quite, quite sure.

Rabbit (с сожалением ):

Oh, well then, come in!

Scene 2.

Rabbit (c сожалением ):

It is you… Glad to see you.

Pooh (радостно ):

Glad to see you too!

Rabbit (Жестом приглашает Винни-Пуха к столу):

What about a mouthful of something?

Винни-Пух быстро садится за стол и оглядывает припасы кролика.

Narrator: Pooh always likes a little something at eleven o’clock in the morning. He is glad to see that Rabbit is getting out of the plates and mugs.

Rabbit (накладывает из горшков мёд, потом сгущёнку):

Honey or condensed milk with bread?

Pooh (довольно улыбаясь ):

Both. But don’t bother about the bread, please!

(Кролик садится рядом с Пухом за стол и с удивлением наблюдает, как Пух мгновенно съедает мёд, потом всю сгущёнку. Пух ставит на стол пустую посуду и протягивает Кролику лапу в знак благодарности. Кролик радостно её пожимает, надеясь, что Пух сейчас уйдёт.)

Rabbit (с радостью):

Well good-by, if you don’t want to have any more.

Pooh (с надеждой, облизываясь):

Is there any more?

Rabbit (со вздохом):

No, there isn’t.

Pooh (с сожалением):

Well, good-by. I must go now.

(Пух направляется к двери, пытается выйти на улицу и застревает.)

Pooh (кричит ):

Oh, help! I can’t go back and I can’t go on!

(Кролик выскакивает на улицу через вторую дверь в противоположном конце норы и подходит к Пуху со стороны улицы)

Rabbit (обречённо ):

The fact is you are stuck! Well, well, I’ll go and fetch Christopher Robin. (Кролик уходит )

Narrator:

Do you remember that Christopher Robin is their friend. He lives at the other end of the forest.

(Появляется Кролик и Кристофер Робин)

Christopher (подходит к Пуху ):

Silly Bear! There is only one thing you can do. You must get thin!

Pooh (испуганно ):

How long does it take to get thin?

С hristopher (с напускной серьёзностью ):

About a week, I think.

Pooh (с ужасом ):

A week! What about meals?

I’m afraid no meals. But we’ll read you!

Narrator:

So for a week Christopher Robin reads a book and Pooh is getting thinner and thinner.

С hristopher (откладывая в сторону книгу):

(Подходит к Пуху со стороны улицы, берёт его за обе лапы и тянет на себя. Пух вываливается из узкой двери.)

Pooh (радостно):

Ow! Oh! Thank you! (Быстро убегает)

С hristopher (смотрит ему вслед и качает головой):

Участники концерта выходят на сцену и поют песню "Winnie-the-Pooh".

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 7-8 классах

«A story of one tradition, or 5 o’clock tea»


Трофимова Юлия Николаевна, учитель английского языка МКОУ "Медвежьегорская СОШ№1", Республика Карелия
Форма проведения: учебно-познавательная игра
Форма организации: групповая (команды по 5-6 человек)
Оснащение: компьютер и мультимедийный проектор, раздаточные материалы, аудио - и видеозаписи; чайный сервиз, салфетки и муляжи продуктов питания.
Цель: обобщение лингвострановедческих знаний учащихся, полученных на уроках английского языка и актуализация новых знаний.
Задачи:
1. Образовательные:
1.совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по следующим видам речевой деятельности: аудирование, говорение, чтение;
2.совершенствование лексико-грамматических навыков
2. Развивающие:
1.Развитие и тренировка внимания, памяти, мышления.
2.Расширение общего кругозора
3.Развитие умение работать в коллективе и принимать совместное решение.
4.Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
3.Воспитательные:
1.Воспитание интереса к изучению предмета.
2.Воспитание уважения к культуре своей страны и стран изучаемого языка.

Этапы игры:
1. Ознакомительный этап (история возникновения традиции)
2. Как приготовить настоящий английский чай?
3. Пословицы и фразеологизмы о чае
4. Чайный этикет в Англии
5. Песня про чай
6. Викторина
7. Заключение (рефлексия, подведение итогов)

Ход мероприятия

1 этап -Ознакомительный

(1-2 слайд) - Hello, boys and girls! Do you like drinking tea? The English really do. Today you will learn some new interesting facts about one of the distinctive English traditions, called afternoon tea, or 5 o"clock tea. Let’s watch a video. (Учащиеся смотрят фрагмент видео "Five o"clock tea at Brown"s Hotel London")
(3 слайд) - Do you have any idea why Englishmen drink tea at exactly this time of the day?

(4-6 слайд) -This tradition dates back to 1840 and appeared thanks to Anna Maria Stanhope, Duchess of Bedford, who was the maid of honor of Queen Victoria. The fact is that during the 18th century a supper was put off for a later time until the beginning of the 19th century, and it ended up to be served at 7 and 8.30 pm. The additional meal between breakfast and dinner was lunch. But there was no other meal for a long period of time before supper that people felt very hungry.


Duchess of Bedford began to suffer from "bad feeling" in the stomach about 4:00 pm , that’s why she used to order her servants to bring her a tray with tea, bread and butter. Anna appreciated the feeling of comfort, so she began to experience such a "refreshment" every day and it became her habit. She began to invite friends to join her at about 5 o"clock in the afternoon in her chambers in Bivver Castle to share tea with her. Back in London, the Duchess continued the tradition, and soon the other ladies had such tea-drinking as a regular practice.
Thus afternoon tea party was a social event. Ladies of high society had guests in the living room between 4 and 5 o"clock. They exchanged gossip, planned the evening and met new people. Sometimes a lady came just for 10-15 minutes, as she wanted to visit some of these “teas”. Different tea cakes, cookies, sandwiches and fruit were served for tea-time. Besides tea, guests could enjoy coffee, wine, sherry or champagne.(На слайдах 4-6 изображения светских чаепитий)


(7-8 слайд) - Modern pace of life has changed the traditions and lifestyles of many Englishmen, but no matter how busy they are, the British are trying to find time for something to drink tea with a slice of pie. The traditional afternoon tea offers a variety of sandwiches (mandatory are thinly sliced cucumber sandwiches (finger sandwiches), and various cakes and buns (scones).

2 этап - Составление инструкции по приготовлению чая

(9-10 слайд) - Do you know how to make traditional English cream tea? Your task is to put the actions in the right order to make a recipe. (Кто быстрее из команд составит инструкцию по приготовлению чая из предложенных действий)
Ответ:

3 этап - Нахождение соответствий между английскими фразеологизмами о чае и их русскими эквивалентами

(11 слайд) - Match the idioms to their meanings in Russian (Кто быстрее из команд найдет соответствия)


Ответ:
be not somebody’s cup of tea - не по душе;
take tea with somebody - вести дела,иметь с кем-либо деловые отношения
not… for all the tea in China - ни за что на свете (ни за какие коврижки)
a storm in a teacup - буря в стакане
be as good as a chocolate teapot - иметь мало толку (как с козла молока)
read the tea leaves - предсказывать наобум (гадать на кофейной гуще)

4 этап - Просмотр фильма о чайном этикете в Англии

Watch a video about tea etiquette in England. Make notes. After that you will have to show us how to behave at the table while drinking tea using the equipment given. (Учащиеся смотрят видео "English Cream Tea Etiquette". После просмотра фильма вызывается по одному из членов команд, чтобы продемонстрировать правила этикета. Оценивается правильность выполнения задания)


5 этап - Песня про чай

(12-13 слайд) - Now you will listen to the song called "English Tea" of a well-known English singer Paul MacCartney. Your task it to complete the lyrics of the song with the missing words given above. (Командам раздаются тексты первого куплета и припева песни с пропусками. После прослушивания песни оценивается, кто быстрее и правильно заполнил все пропуски в тексте)
Ответ:
Would you care to sit with me
For a cup of English tea?
Very twee, very me
Any sunny morning
What a pleasure it would be
Chatting so delightfully
Nanny bakes fairy cakes
Every Sunday morning
Miles of miles of English garden
Stretching past the willow tree
Lines of hollyhocks and roses
Listen most attentively

Let’s sing along! (Все вместе поют песню)

6 этап - Викторина


Answer the questions choosing one of the variants
(Команды получают листы с вопросами множественного выбора. Первая ответившая команда получает дополнительный балл за скорость. Далее засчитываются правильные ответы у каждой команды)
Ответы:
1. What time does the tradition date back to?
A.1740
B.1840
C.1814
2 Anna Maria Stanhope was a
A.Duchess of Setford
B.Duchess of Redford
C.Duchess of Bedford
3. During afternoon tea parties in the Victorian times ladies ..
A.exchanged gossip, planned the evening and met people
B.talked with each other, watched TV and had fun
C.drank tea, shared gossips and danced
4. How are thinly sliced sandwiches called?
A.thin sandwiches
B.fine sandwiches
C.finger sandwiches
5. What is a scone?
A.a piece of bread
B.a bun
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: